نوامبر 6, 2019

سامانه ریماتَگ

برای آشنایی با سامانه ریماتگ، عنوان مورد نظر خود را انتخاب کنید

معرفی سامانه ریماتَگ

این سامانه در راستای افزایش فروش کالاهای زود مصرف (FMCG) و یا حتی کالاهای متفرقه قابل استفاده می باشد. ویژگی اصلی این سامانه استفاده از ظرفیت بازاریابی های C2C می‌باشد. به عبارتی دیگر قدرت و یا پتانسیل بازاریابی سینه به سینه یا مویرگی. تجربه ثابت کرده است که مصرف کننده ها به دنبال کسب امتیاز و برخورداری از فواید امتیازات هستند. به خصوص وقتی که این امتیازات نفع مالی برای آنها داشته باشد. ریماتگ بر این باور هست که با استفاده از تکنیک ساده سازی و Simplification در ابزار Referral Marketing می تواند افراد را به سادگی به درگیر شدن در این سامانه مجاب و ترغیب نماید.

rematag

هدف ریماتَگ

هدف ریماتَگ، ایجاد یک سامانه تکمیل کننده زنجیره پخش محصولات می باشد. به این ترتیب که هر شخص با خرید خود و معرفی شخصی دیگر برای خرید یک محصول می تواند درصد مشخصی از مبلغ خرید های بعدی آن شخص و اشخاص معرفی شده ی آن را تا سه سطح تحت عنوان پورسانت دریافت نماید. بدین ترتیب محصولات قرار گرفته در این سامانه از امتیاز تبلیغ مویرگی و سینه به سینه ی اعضای سامانه برخوردار می شوند.

ریفرال مارکتینگ

ریماتگ با اهرم نمودن تاثیرگذاری کلام آشنایان و دوستان و خانواده، به چرخه تولید و فروش کالای ایرانی کمک نموده و زنجیره‌ای از اعتماد و هم‌افزایی را فراهم می‌آورد. ریماتگ یک بازی برد‌-برد برای تمامی بازیگران آن اعم از خریداران نهایی کالا و خدمات، توصیه‌کنندگان،‌ تولید‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، فروشگاه‌ها و در نهایت اقتصاد کشور است.

موضوع دیگری که نقش ریماتگ را به عنوان یک اهرم افزایش فروش پررنگ می‌نماید، افزایش وفاداری مشتریان و مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات تولید داخل کشور است. این مهم به واسطه معرفی شدن توسط یک فرد آشنا یا خانواده به وجود آمده و به واسطه مدل تسهیم درآمد ریماتگ پررنگ‌تر می‌شود.

بدین صورت که افراد بدون اینکه بخواهند هزینه اولیه‌ای بابت خرید کالا یا خدمت انجام دهند، تنها به واسطه معرفی کالا به یکی خریدار، در درآمد تولیدکننده کالا شریک می‌شوند و همزمان هزینه‌های تبلیغاتی تولیدکننده را نیز کاهش داده‌اند که منجر به رضایت تولیدکننده، فرد معرفی کننده و خریدار نهایی خواهد بود.

ابزار ریماتَگ

ابزار ریماتَگ

بازاریابی شبکه ای

ابزار این سامانه را ساده ترین و جذاب ترین و پرسرعت ترین بستر مخابراتی تشکیل می‌دهد. USSD همراه با SMS مهمترین اجزای این سامانه هستند که برای استفاده کاربران نیاز به هیچ گونه پیش نیازی نیست. صرفا با داشتن یک گوشی موبایل با حداقل امکانات 2G افراد می توانند عضوی از این سامانه بوده و کسب درآمد نمایند.

بازاریابی شبکه ای

بهره بردن از بستر های USSD و SMSو IVR که هیچ گونه نیازی به گوشی های هوشمند یا اپلیکیشن ها و یا حتی اینترنت هم ندارد، جذابیت این مدل از مارکتینگ را چندین برابر می نماید.

سناریوی ریماتََگ

سناریوی ریماتَگ

ریفرال مارکتینگ

  • سناریوی سرویس ریماتگ بر اساس معرفی نمودن مشتری برای محصولات تعریف شده در سامانه می باشد. موجودیت های این سامانه به شرح زیر می باشد:
    • مصرف‌کننده / معرفی‌کننده (شماره موبایل)
    • فروشگاه های نقد کننده ی ریما (شماره موبایل فروشگاه)
    • ریما
    • تولیدکننده
    1. هر محصول بعد از تعریف در سامانه باید کدهای محصولات خود را که بر روی محصولات حک نموده است به سامانه تحویل نماید. این کدها باید به گونه ای بر روی محصولات حک شود که پس از مصرف و یا باز شدن نمایان شوند. به این ترتیب مصرف کننده نهایی به این کدها دسترسی دارند. همچنین در این مرحله کاملا مشخص می گردد که هر کد مربوط به چه شرکت و چه محصولی می باشد. نکته دیگر اینکه تاریخ انقضای این کدها تا تاریخ انقضای محصول می باشد و با منقضی شدن محصول کدها نیز منقضی می شوند.

    تولیدکننده باید به گونه‌ای تگ ریما را در محصول خود قرار دهد که تنها توسط خریدار نهایی قابل مشاهده باشد و در طول مسیر توزیع برای سایر افراد قابل دسترسی نباشد. به طور مثلاً در بسته دستمال کاغذی پشت درب بسته دستمال کاغذی نصب شود. همچنین در کسب‌وکارهایی از جنس خدمات، کد پس از خرید به خریدار نهایی داده شود. به طور مثال پس از دریافت خدمات تمیزکاری منزل، در اپ یا پنل کاربر در وبسایت کسب‌وکارخدماتی، کد ریماتگ مربوط به خرید خدمات نمایش داده شود.

    برای هر محصول در زمان تعریف شدن مشخص می گردد که چه میزان  ریما برای فروش آن باید به سه سطح شبکه اضافه گردد. به عنوان مثال یک محصول را نیم ریما و محصولی دیگر را 10 ریما می‌تواند تعریف نماید و این عدد کاملا به تولید‌کننده بستگی دارد. تولیدکننده باید حتما میزان ریمای هر محصول را که به خریداران تعلق می‌گیرد را روی محصول خود به گونه‌ای که روی محصول قبل از خرید مشخص باشد حک نماید. هر ریما معادل 1000 تومان می باشد. به این ترتیب خریداران می‌توانند انتخاب نمایند که محصولات با ریمای بالاتر را خریداری نمایند.

    نکته مهم این است که شرکت صاحب محصول می‌بایست به میزان اعتبار تعریف شده در سامانه به ازای کدهای محصول، معادل ریالی آن را به حساب سامانه واریز و یا اعتبار ایجاد نماید. زمانی که هر عضو سامانه قصد نقد نمودن  ریمای خود را داشت با مراجعه به فروشگاههای معتبر سامانه می تواند در ازای  خود خرید نماید. صاحب فروشگاه هزینه اجناسی که با  ریما پرداخت شده اند را به صورت ریالی از سامانه دریافت می نماید.

    1. افراد از طرق مختلف اقدام به جذب افراد دیگر می نمایند. از قبیل ارسال پیامک، سمینار، همایش، دیجیتال مارکتینگ و … . این افراد نقاط شروع شبکه فروش محصولات هستند و به طور کلی هر فردی که قصد اضافه شدن به این شبکه را داشته باشد بهتر است توسط فردی دیگر از این شبکه معرفی گردد. نحوه ی اضافه شدن به شبکه بسیار ساده می باشد:
    • شماره گیری کد *730*30#
    • انتخاب گزینه ثبت محصول
    • ورود کد محصول خریداری شده (در این مرحله اعتبار کد وارد شده چک می شود)
    • ورود شماره موبایل معرف (این مرحله برای افرادی که شماره ی آنها جزو اعضای سامانه ثبت نشده است نمایش داده می شود. در صورتی که در خرید قبلی معرف خود را ثبت کرده باشند این مرحله حذف می گردد)
    • ثبت فرد به عنوان عضو جدید
    • ثبت امتیاز خرید انجام شده برای عضو جدید
    • ثبت امتیاز برای معرف
    • ثبت امتیاز برای نفر بالاسر معرف

    در دفعات بعدی که شخص عضو شده این کد دستوری را شماره گیری می نماید مرحله ورود شماره موبایل معرف پرسیده نمیشود.

    1. عضو سامانه می تواند از طریق شماره گیری کد دستوری *730*30# از طریق منوی مشاهده اعتبار میزان ریمای خود را مشاهده نماید. این  در فروشگاههای معتبر و مشخص قابلیت نقد شوندگی به وسیله خرید اجناس را دارد. همچنین قابلیت انتقال به اعتبار دیگر اعضا را خواهد داشت. انتقال  به فرد دیگر تنها در نسخه وب سامانه امکان پذیر می باشد. به این ترتیب در قسمتی از سناریو می توانیم کاربر را برای انجام این مهم به وب آورده و اطلاعات تکمیلی را اخذ تا اعتبار کیف پول ریما افزایش یابد.
    2. ریما قابلیت تبدیل به ریال را برای مصرف کننده ها ندارد. اعضای سامانه برای استفاده از  ریمای خود می‌توانند با مراجعه به فروشگاههای معتبر سامانه‌ی ریماتگ، کالا خریداری نموده و در ازای هزینه‌ی خرید،  ریما به کیف پول فروشنده منتقل نمایند. این عملیات با ثبت درخواست انتقال توسط فروشنده آغاز می شود و با اعتبار سنجی درخواست توسط سامانه،  مورد نظر از اعتبار مشتری کسر و به اعتبار فروشنده اضافه می گردد. در پایان هر شب مبلغ ریالی ما به ازای کیف پول ریمای فروشنده ها به حساب آنها واریز و کیف پول آنها صفر می گردد. این پول از محل تامین اعتبار اولیه ی شرکت صاحب محصول که در زمان تعریف کدها واریز شده بود تامین می گردد. مراحل دریافت ریما توسط فروشگاه به شکل زیر است:
    • شماره گیری کد *730*40# توسط فروشنده (شماره موبایل فروشنده در این مرحله احراز هویت می گردد و در صورتی که در سیستم به عنوان فروشنده ثبت بود منو به او نمایش داده می شود)
    • انتخاب گزینه ی دریافت ریما
    • ورود مبلغ ریما
    • نمایش مبلغ معادل ریالی عدد وارد شده و تایید
    • ارسال پیامک کد انتقال به مشتری (در این مرحله میزان ریمای درخواست توسط فروشنده در پیامک به مشتری اطلاع داده می شود. در صورتی که مشتری کد otp ارسال شده را برای فروشنده فاش کند در حکم تایید می باشد. این کد به مدت 3 دقیقه معتبر می باشد.)

    ورود کد انتقال توسط فروشنده (در صورتی که سشن درخواست انتقال فروشنده تمام شده بود فروشنده می تواند بعد از شماره گیری کد *730*40# گزینه ورود کد انتقال را انتخاب نموده و کد را وارد کند. در صورتی که کد منقضی نشده باشد مبلغ  ریمای متناظر با این کد منتقل و پیامک آن برای مشتری ارسال می گردد.)

اینفوگرافی سناریو

برای آشنایی بیشتر با سناریوی سامانه ریماتگ، فایل گیف زیر را تماشا کنید.

http://up.iranblog.com/uploads/Rematag-senario.gif

دیاگرام سطح‌بندی

سطوح مختلف با توجه به موقعیت خریدار محصول/خدمت به شرح زیر تعریف می‌شود:

۱- خریدار

۲- معرفی‌کننده خریدار (پدر)

۳- معرفی‌کننده معرفی‌کننده خریدار (پدربزرگ)

و سایر لایه‌های بالاتر  از جد در تقسیم پورسانت جایگاهی ندارند.

همچنین دیاگرام سطح بندی و تقسیم پورسانت در این سامانه به صورت زیر می باشد:

جهت نمایش واضح تر تصویر روی آن کلیک کنید.
دیاگرام ریماتگ

همانطور که مشاهده می کنید تقسیم پورسانت تنها در سه سطح انجام می پذیرد. و درصدهای توزیع پورسانت به شرح زیر است:

هرم ریماتگ

  1. خریدار: ۵۰٪ از میزان ریما اختصاص داده شده به محصول
  2. پدر(معرفی‌کننده مستقیم) : ۲۵٪ میزان ریما اختصاص داده شده به محصول
  3. پدربزرگ(معرفی‌کننده معرفی‌کننده): ۲۵٪ میزان ریما اختصاص داده شده به محصول

مزایای ریماتَگ

مزایای ریماتگ

referral marketing

خریداران

  • خریداران می توانند با خرید از طریق محصولاتی ریمایی درآمدی را برای خود کسب نموده و بخشی از مایحتاج زندگی خود را از طریق این تامین نمایند.
  • خریداران با خرید محصولات ریمایی در واقع به تولید کنندگان داخلی کمک می نمایند.
  • خریداران صرفا با خرید مستقیم درآمد کسب نمیکنند. و می توانند با معرفی محصولات ریمایی به آشنایان از خرید آنها نیز درآمد کسب نمایند. این درآمد تا 2 سطح بعد از خود می باشد و کسب درآمد از طریق اعتبار هر فرد، انگیزه کافی برای فعالیت در این سامانه را افزایش می دهد.
  • برای تشویق خریداران به معرفی یک معرف، به میزان ۲/0 ریما به ایشان جایزه داده می‌شود.

تولیدکنندگان

  • تولید کنندگان می توانند با ثبت محصولات خود در این سامانه از امتیاز مشتریان بالقوه ی اعضای سامانه بهره مند شوند.

تولید کنندگان می توانند هزینه تبلیغات خود را به وسیله شرکت در این سامانه هدفمند و کاهش دهند و در عین حال فروش بیشتری را کسب نمایند.

  • تولید کنندگان می توانند با ثبت محصولات خود در این سامانه و اختصاص ریمایی زماندار به محصولات خود را اعضای سامانه را ترغیب به خرید نموده و با قابلیت نقد شوندگی ریمای هر محصول در تاریخ مشخص، به عبارت دیگر تامین سرمایه نمایند.
  • دست تولیدکننده برای اختصاص بودجه تبلیغات ریمایی برای هر قلم کالا باز است. به این صورت که برای هر قلم کالا می‌تواند کدهایی با میزان دلخواه ریما سفارش دهد.
  • تولیدکننده می‌تواند انقضا کدهای ریما را در هر بار سفارش معین کند. به این ترتیب دست تولیدکننده برای تشویق خرید سریع کالا/خدمت خود باز است.
  • در سفارش‌های زیاد، هزینه خرید کد ریما به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

فروشندگان و توزیع‌کنندگان

  • فروشندگان/فروشگاهها/هایپرها و … با فروش محصولات ریمایی عامل انگیزشی برای جذب مشتریان خود ایجاد می نمایند.
  • افزایش فروش فروشندگان در این طرح تضمین شده می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید